You are currently viewing כמה עולה לבנות אתר אינטרנט

כמה עולה לבנות אתר אינטרנט

בעל עסק קטן / בינוני המאמר הזה אמור לתת לכם תמונה כללית על סוגי אתרים ומחירים . 
כמובן שכל מפתח אתרים קובע את המחיר שלו ,אנחנו לא מתחייבים למחירים רק מציגים טווח נורמלי של מחירי השוק . 

רואה חשבון | עורכי דין | קוסמיטקאיות | קייטרינג | שרותי לקוחות | אינסלטורים ועוד מקצועות חופשיים . 
כולם היום רוצים אתר , ואין להם מושג איך להתחיל ובמה זה כרוך .
כדי להבין כמה עולה לבנות אתר מבוסס וורדפרס , קודם כל אתם צריכים שתהיה לכם תמונה כללית  מה בדיוק אתם רוצים,איך אתם רוצים שייראה האתר שלכם. המלצה שלי לכו למתחרים שלכם ותראו מה יש להם ואיך הם מציגים את העסק שלהם. לאחר בדיקה קצרה בטוח שיהיה לכם מושג מה אתם רוצים להראות באתר שלכם (אלה אם כן יש לכם משהו ספציפי שאתם רוצים למכור ) .אתם צריכים לחשוב איך אתם רוצים להציג את העסק שלכם ומה הכי חשוב לכם להראות. איזה רושם אתם רוצים שיתקבל מכניסה ראשוןנית לאתר. 

טווח המחירים ,לאתר תדמית שמכיל את הדפים הבאים : אודות | גלריה | בלוג | צור קשר 
נאים בין 2500 עד 4500 

כמובן שלכל אתר יש את הייחודיות שלו אם זה בעיצוב או בשירותים שהוא רוצה למכור. לכן טווח המחירים הוא כזה , יש אתרים שהעיצוב בהם יותר מיוחד אם כל מיני אלמנטים שהם לא טרוויאלים .יש אתרים שיש להם המון מאמרים (בלוג) אני נתקלתי באתרים עם 300 מאמרים, במקרה כזה צריך להבין זמן הפיתוח לוקח המון זמן , לכן המחיר יעלה. במקרים מסויימים אני ממליץ לבעלי העסקים ללמוד איך לעלות מאמרים לבד , זה לא עסק מסובך ואם התשתית של האתר מסודרת המאמרים יופיעו באתר בצורה אוטומטית. 

שימו לב שישנם כמה סוגי אתרים למשל אתר מכירות יכול להגיע ל 10,000   ואף יותר 
תלוי כמה מוצרים יש לך איזה עיצוב אתה רוצה , התממשקות לחברות אשראי paypal וכו …. 
לכן מי שמחפש fix price  לא ימצא .

כל עסק יש לו את הייחודיות שלו והמורכבות שלו , בדרך כלל המחיר נקבע לפי זמן פיתוח ומורכבות של העיצוב .אז מי שחיפש תשובה אחת מצטער לומר לכם אבל אין מחיר אחד קבוע .
מחיר בניית אתר הוא לא קבוע והוא משתנה לפי סוגים וצרכים . 

סוגי אתרים שיש להכיר : 

אתר תדמית – אתר תדמית מכיל מידע על העסק , כמה תמונות של עבודות , צור קשר , וקישורים רלוונטים . חיבור לרשת החברתית של העסק (פייסבוק,אינסטגרם)
מחיר של אתר מכירות המכיל 5 עמודים  מתחיל באזור 2500   

אתר בלוג  – אתר המכיל כמה מילים על השרותים שלכם + המון מאמרים ה Say  שלכם . מאמרים בדר"כ יהיו מסודרים לפי קטגוריות . רוב המאמרים אמורים להיות אוטונתיים (אחרת יכולים לתבוע אתכם) .

מחיר של אתר בלוג המכיל 20 מאמרים מתחיל באזור 3000  

אתר מכירות – פה כבר מדובר על אתר יותר רציני , אתר מכירות מכיל כמובן מוצרים / שירותים שאתם מעוניינים למכור . האתר מחובר לחברת סליקה או ל paypal  . לאתר חייב להיות תקנון מסודר (יש להיוועץ עם עורך דין בכתיבת התקנון ), האתר חייב לעמוד בחוק להגנת הצרכן . במידה ואתם רוצים לבצע משלוחים , ישנם גם כמה כללים שאתם חייבים לעמוד בהם .יש לשים לב לזמן המשלוח מחיר המשלוח גודל החבילה מיקום גאוגרפי של המשלוחים שלכם . 

מחיר של אתר מכירות המכיל מעל 20 מוצרים מתחיל באזור 6000 

שם דומיין ואחסון 

טוב זה לא נגמר רק בזה לכל אתר יש הוצאות קבועות שחייבים לקחת בחשבון . 
קניית שם דומיין (זהו בעצם בכתובת של האתר שלכם) my_business_name.co.il, גם פה המחירים לא אחידים , בחלק מהאתרים המחיר הוא 75 ₪ לשנה ובחלק 49 ₪ לשנה . משתלם לקנות את שם הדומיין לשנתיים , בדר"כ יש הנחות. 

לינקים לקניית שם דומיין :

אחסון האתר זהו השרת שבוא נמצאים הקבצים של האתר. צריך להבין שאתר אינטרנט בנוי מכמה מלא מעט קבצים , הקבצים האלו צריכים לשבת באחסון שלכם. טווח מחירים של אחסון אתר הוא מאוד רחב , בדר"כ מפתח האתר אמור לתת לכם את הפתרון לפי הצרכים שלכם 

לדוגמה :אתר מהיר אם הרבה כניסות עדיף שהאחסון יהיה בארץ ולא באיזה אי ביוון.
אתר תדמית ממצוע שאין בוא יותר מדיי תמונות וסרטונים יכו להיות גם בשרת מרוחק . יש לזכור שאתם יכולים לדרוש ממפתח האתרים שלכם אחסון ייחודי שיהיה רשום על שמכם ורק לכם תהיה השליטה עליו .ישנו גם עניין של גיבויים לאתר גרסאות של PHP  ועוד כמה דברים טכניים שתפקידו של מפתח האתרים לדאוג לכם.

מחירי אחסון לאתר תדמית ממוצע באזור  500   לשנה . 

לאתרים יותר רציניים המחיר יכול להגיע גם 1000   לשנה . תלוי כמה קבצים אתם שמים באתר , תמונות סרטונים וכו … 

תחזוקת אתר וורדפרס 

צריכים להבין שאתר וורדפרס מורכב מכמה פרמטרים . 

  • גרסת PHP  של האתר (נקבע בשרת שבוא האתר מאוחסן) 
  • תוכנת וורדפרס בדר"כ מתקינים את הגרסה האחרונה בזמן פיתוח האתר . 
  • תוספים , לאתר מבוסס וורדפרס בממוצע יש 12 תוספים פעילם, תפקידם של התוספים שנקראים PLUGIN הוא להקל על מפתח האתרים בעיצוב האתר בהוספת ממשקים כגון SEO  גישה לרשתות חברתיות , הצגת גלריה חדישה וכו … 

כל הפרמטרים האלו מתעדכנים לעיתים קרובות לכן צריכים לבצע תחזוקה מישהו צריך לנהל את כל העדכונים האלו , צריך לדאוג שעכון של גרסת וורדפרס או תוסף לא דופק איזוהי פונקצנליות קיימת . 

מחירים של תחזוקת אתרים נעים בין 250 ל 1000 ₪ לחודש . או שניתן לקחת תחזוקה לפי שעה , זאת אומרת כל 3 חודשים מפתח נכנס לאתר מבצע את עבודתו ומחייב לפי שעת עבודה , שעת עבודה נאה בין 100 ל 200 ₪ 

אתר האנטרנט של העסק שלכם זה המראה שלכם בעולם הדיגיטל , כאשר אתם חושבים להתחיל בבניית אתר לעסק , תתייחסו לכך בשיא הרצינות זה פרוייקט לכל דבר ועניין. טיב האתר מראה האתר פונקצנליות של האתר תלוי מאוד גם בכם ולא רק במפתח האתרים . ככל שתתייחסו לפרויקט יותר ברצינות תפנו משאבים לפרוייקט ותקבעו זמן מוגדר לכל התקדמות כך הבנייה תהיה יותר מהנה וחוויתית וכך והתוצאות יגעו בהתאם .